Pripravte svoje podnikanie na druhú vlnu koronavírusu

0
751
Presunutie pozornosti tam, kde sú zákazníci a predaj z klasického kamenného obchodu presmerovanie aj na internetový obchod je dobrým krokom v súčasnej kríze. Foto: Pixabay

Zdroj: Juraj Zaťko/OnlineBird

Slovenskú ekonomiku a podnikateľov ochromila pandémia koronavírusu. Mnohí malí a strední podnikatelia utrpeli výrazné straty a niektorí dokonca museli ukončiť svoje podnikanie. Čo však bude znamenať, ak sa druhá vlna pandémie vráti v rovnakej, či dokonca väčšej sile ako predtým? Ako môžete ochrániť svoje podniky pred krachom?

Posledné týždne naznačujú, že sa život na Slovensku pomaly vracia do starých koľají. Postupne sa uvoľnujú opatrenia, otvárajú hranice a štartuje zamrznutá ekonomika. Celosvetové čísla ale dokazujú presný opak. Počty nakazených neustále rastú raketovým tempom a medzi najviac postihnuté štáty patrí USA, Brazília a India. Epicentrum nákazy sa z Európy presunulo do Južnej Ameriky a Ázie. 

Nikto z nás samozrejme nedúfa, že Slovensko opätovne zasiahne druhá vlna koronavírusu. Existuje však spôsob, ako na ňu byť pripravený a zvládnuť ju bez väčších problémov. 

Podľa údajov spoločnosť CSM Media Research sledovanosť televízie a dĺžka pobytu zákazníkov v online priestore najmä v Ázii, ale aj v Európe prudko vzrástla. Spolu s televíziou rastú aj eshopy. Značky a firmy s dobrou online stratégiou a distribúciou tak môžu využiť túto príležitosť na rast a získavanie nových zákazníkov aj počas pandémie. Podobne ako napríklad viaceré slovenské kvetinárstva, ktoré začali s donáškou kvetov na základe objednávok cez internet. Alebo reštaurácie, ktoré síce museli byť zatvorené, no začali ponúkať donášku vášho obľúbeného jedla až k vašim dverám, hoci to pred tým nerobili. 

Marketingová agentúra OnlineBird sa špecializuje pomoc malým podnikateľom a firmám. Foto: OnlineBird.sk/Juraj Zaťko

Existuje niekoľko krokov, ktoré môžu podnikateľom pomôcť. Jedným z nich je analyzovanie.

Najskôr by ste mali viac analyzovať. 

Vašou úlohou je viac predvídať, čo zákazník potrebuje a prispôsobiť sa mu. Stačí napríklad sledovať správanie existujúcich zákazníkov na sociálnych sieťach a viac sa ich pýtať. Je dobré presunúť svoju pozornosť tam, kde sú zákazníci a svoj predaj z klasického kamenného obchodu presmerovať aj na internetový obchod. Získate tak nový predajný kanál, ktorým dokážete osloviť publikum a potenciálnych zákazníkov aj mimo sídla vašej firmy. A to aj v čase, kedy by musela byť vaša kamenná prevádzka zatvorená. Možností, ako začať predávať online je viacero.

Špecializovaný marketingový online denník The Drum publikoval prieskum, podľa ktorého až 61% podnikateľov pod vplyvom pandémie mení svoju marketingovú stratégiu. Najväčši posun bol zaznamenaný predovšetkým z mediálnej offline reklamy do online inzercie. 

Online inzercia je na rozdiel od iných foriem reklám veľmi dobre merateľná a jej nástup je takmer okamžitý. Ak už využívate online reklamu, mohli by ste sa zamyslieť nad jej častejšou aktualizáciou a snažiť sa o zvýšenie konverzného pomeru a predaja. 

Dosah vašej internetovej reklamy môžete zvýšiť aj inými spôsobmi. Jedným z nich je dôraz na obsahový marketing a SEO. Nájdite si čas a pripravte na svoj blog užitočný a unikátny obsah, ktorý rieši problémy zákazníkov a prináša so sebou pridanú hodnotu. Články zdieľajte medzi komunitou vašich fanúšikov na sociálnych sieťach. 

Užitočným krokom pre vás môže byť aj audit webových stránok a vášho pôsobenia v online svete. Pomôže vám odhaliť skryté slabé miesta vášho webu alebo marketingu z pohľadu jej návštevníka a niekoľkými jednoduchými krokmi na zvýšenie konverzného pomeru, čo v konečnom dôsledku znamená viacej zákazníkov.