Na linke 112 zaznamenali oproti minulému roku mierny pokles volaní

0
52
Na číslo 112 volali ľudia aj z dôvodu koronakrízy. Foto: Pixabay

TS: MV SR

Za prvý polrok bolo na číslo tiesňového volania 112 prijatých 500 535 volaní. Oproti minulému roku je to napriek pandémii koronavírusu mierny pokles. Vlani prijali koordinačné strediská integrovaného záchranného systému v rovnakom období 546 666 volaní.

Na číslo 112 volali ľudia aj z dôvodu koronakrízy. V mesiacoch február, marec a apríl bolo takýchto volaní spolu viac ako 8000. Dôvodom bolo aj to, že na začiatku pandémie sa občania, ktorí mali záujem o štátnu karanténu, hlásili cez 112. Prevádzku karanténnych zariadení malo na starosti ministerstvo vnútra. Zvýšený počet volaní súvisiacich s COVID-19 vzhľadom na závažnosť ochorenia nebol považovaný za zneužitie čísla tiesňového volania 112.

Sekcia krízového riadenia MV SR zriadila bezprostredne na začiatku prijímania opatrení ma zamedzenie šírenia koronavírusu dve infolinky a emailovú schránku, kde mohli občania posielať svoje otázky, ponuky pomoci alebo podnety pre rokovanie ústredného krízového štábu. Denne zamestnanci vybavili priemerne 200 hovorov. Doteraz zaznamenali spolu približne 19 000 telefonátov a viac ako 5 000 mailov, v ktorých občanom pomáhali s problémami pri návrate na Slovensko alebo karanténnymi opatreniami.

Infolinka 02/4859 3312 je naďalej k dispozícií, a to v pracovnej dobe. Funguje aj mailová adresa infoskr@minv.sk.

Ďalšie tisícky dopytov od občanov pre koronakrízu (maily a telefonáty) vybavilo oddelenie vzťahov s verejnosťou kancelárie ministra vnútra.

Podporné callcentrum psychologickej pomoci fungovalo v karanténnom centre v Gabčíkove. Vyškolení príslušníci Hasičského a záchranného zboru prijímali telefonáty od ubytovaných repatriantov.

Infografika o správnom volaní na linku 112. Foto: MV SR